Aangekomen in Aarhus! - Reisverslag uit Århus, Denemarken van Lyzette - WaarBenJij.nu Aangekomen in Aarhus! - Reisverslag uit Århus, Denemarken van Lyzette - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Aarhus!

Door: Lyzette

Blijf op de hoogte en volg Lyzette

18 Augustus 2013 | Denemarken, Århus

(Scroll down for English!)

Nou, daar zit ik dan! Mijn eerste ochtendje in Denemarken.
Gister na een lange autorit aangekomen in Aarhus. M’n ouders brachten me weg; erg fijn want zo kon ik een hoop spulletjes meenemen! Ik zit op dit moment van schrijven dus ook nog steeds tussen de tassen die ik uit moet pakken. Ik zal daar gauw mee aan de slag gaan, dan kan ik ook wat foto’s van m’n kamer hier op zetten. M’n kamer is qua ruimte hartstikke prima. Het is ruim en heb een eigen badkamertje. Daar moet nog wel even flink een fles chloor doorheen gehaald worden dus dat is het plan voor vandaag samen met wat boodschappen doen. Daar was het gister bij aankomst al te laat voor, helaas.

Mijn ‘student-buddy’ die mij gister opwachtte om mijn kamer te laten zien vertelde al dat het weer hier erg vreemd is; ‘all the seasons on one day’. Nou dat blijkt want gister was het hier hartstikke zonnig terwijl het er nu buiten uitziet alsof het gaat stormen. Ik hoop het niet, want ik moet zo dus naar de winkel lopen..

Verder gisteravond ook al kennis gemaakt met mijn huisgenootjes. Aan de overkant van de ‘hal’ wonen twee Nederlandse meisjes die ook bij mij in de klas komen te zitten, dus dat is erg fijn! Zij hebben me gister gezelschap gehouden tot laat op de avond. Prettig om zo een eerste avond te kunnen besteden, want ik moet toegeven dat ik het er gister toch lastiger mee had om mijn ouders uit te zwaaien dan ik had verwacht. Verder zijn er ook nog twee Roemeense jongens die een kamer delen, wat dus niet de bedoeling is hier. Zij vertrekken in september naar een andere flat, en zijn nu ook nog behoorlijk op zichzelf. De rest van de kamers staat hier nog leeg, er schijnen een hoop bewoners op vakantie te zijn. Ik ben benieuwd!

Het plan voor vandaag is dus boodschappen doen en even flink de poetsvrouw uithangen zodat ik mn kamertje helemaal goed en fijn kan inrichten. Vanavond hebben we afgesproken met een aantal meisjes uit onze klas om samen wat te gaan eten, gezellig! Maandag ben ik nog een dagje vrij en dinsdag begint dan het echte studentenleven..

... ... ...


Well, there I am! My first morning in Denmark. Arrived in Aarhus yesterday after a long cardrive. My parents were taking me here which was really nice; this way I could bring a lot of my stuff! While I’m writing this I’m actually surrounded by bags I still need to unpack. I’ll start that soon, then I can post some pictures of my room. When it comes tos pace, my room is more than fine. It’s pretty big and I have my own bathroom. I do really need to clean that, so that’s my plan for today, together with doing some grocery-shopping. Unfortunately, it was too late for that when I arrived yesterday.

My student-buddy who showed me my room yesterday allready told me that the weather is pretty strange over here; all the seasons on one day. Well, that came true because yesterday it was nice and sunny and now it looks like it’s going to storm outside.. I hope not, because I have to walk to the supermarket in bit..

I also got to know my roommates yesterday. Across the ‘hall’ are living two Dutch girls, who are going to be in my class as well, so that’s pretty nice! They kept me company yesterday until late in the evening. It was nice to spend my first evening like that, I have to admit waving my parents goodbye yesterday was harder than I expected. Furthermore, there are to Romanian guys sharing a room here, which is actually not allowed. They’ll leave in September, to another flat, and they are pretty to themselves. The others rooms are still empty, a lot of people seem to be on vacation. I’m curious!

So the plan for today is to do some grocery shopping and being a cleaning lady so I can decorate and organize my room. Tonight, we have a ‘date’ with some girls from our class to have a dinner together, so that’s fun! I’ll have a day off on Monday, and Tuesday the student-life will begin…

  • 18 Augustus 2013 - 11:26

    Christa Roufs:

    Hoi Lyzette

    De eerste dagen zullen het moeilijkst zijn maar daarna zul je snel je draai vinden. Ik vind het stoer van je. Veel succes met poetsen en boodschappen halen, its al part of the job.

    Succes!


  • 18 Augustus 2013 - 12:58

    Melissa-maria:

    hoi,

    heel erg veel 'leer'plezier daar.
    en het vliegt voor bij, voor je het weet is het eind in zicht.. dus geniet er van zolang het duurt:)

    heel veel knuffels en liefs van sophie, liam, en ons uiteraard ook!

  • 19 Augustus 2013 - 18:16

    Jeanette:

    Zeker moeilijk om slleeen achter te blijven, snel je kamer inrichten, voelt het al wat meer eigen, en ik hoop dat het snel went

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Århus

Lyzette

Actief sinds 18 Aug. 2013
Verslag gelezen: 414
Totaal aantal bezoekers 22013

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2013 - 21 December 2013

Erasmus Aarhus

Landen bezocht: